De Freesia kwekers van Royal FloraHolland gaan de komende 3 jaar samen met Flower Factor de promotie van Freesia verder vorm geven.

Flower Factor, het internationale inspiratieplatform voor de bloemist, wil een andere kijk op de Freesia bieden. Hoewel de Freesia nog altijd geliefd is, word deze vaak traditioneel verwerkt, bijvoorbeeld in bruidswerk. Flower Factor wil laten zien hoe divers de bloem is. En hoe deze de hoofdrol kan pakken in bloemwerk.

FreestyleFreesia first session at Flower Factor

Flower Factor wil gedurende de campagne heel verschillende bloemisten laten freestylen met Freesia’s. Voor deze #FreestyleFreesia videoreeks vragen we aanstormend talent, gevestigde namen en onze eigen ambassadeurs om hun kijk op de Freesia met ons te delen. In korte video’s laten zij zien hoe je Freesia’s zowel in boeketten als in bloemwerk kunt laten schitteren. Zo inspireren bloemisten elkaar om de bloem eens met andere ogen te bekijken.

FreestyleFreesia first session at Flower Factor3

De jonge bloemiste Roos van Unen die bij Flower Factor werkzaam is, is lovend over de Freesia: “De Freesia wordt nog vaak gezien als bijproduct, bijvoorbeeld als enkele bloem in een veldboeket of als aanvulling in een gemengd boeket. Maar de freestyle sessie die we bij Flower Factor bij wijze van proef hebben gehouden, was een eyeopener. De bloem heeft zoveel meer te bieden!”

Naast het bieden van inspiratie, wil Flower Factor de bloem ook opnieuw positioneren bij de bloemist. Omdat het een Nederlands product is, kan de Freesia als duurzaam worden bestempeld. Ook de teelt zal voor het voetlicht worden gebracht. Zaken die ook de jonge bloemist aanspreken. Naast deze aspecten wordt ook de geur van de Freesia benadrukt, als zijnde een natuurlijk parfum om je huis mee te verfrissen. En als laatste willen wij kijken naar nieuwe combinaties met andere producten in boeketten want uiteindelijk worden de meeste Freesia’s nog altijd daarin verwerkt. 

FreestyleFreesia first session at Flower Factor2

Flower Factor ziet alle kans voor de Freesia om een grote comeback te maken. De #FreestyleFreesia campagne zal zowel online als offline te vinden zijn. Een impressie van de proefsessie #FreestyleFreesia vindt u terug op onze Facebook pagina en een voorproefje van een aantal designs hier.

Deze campagne wordt gefinancierd door de gezamelijke kwekersgroep van Royal FloraHolland.


Schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrief...

en ontvang iedere maand extra (exclusieve) inspiratie in je mailbox!

Niet meer weergeven ×