Pim van den Akker

Pim van den Akker (1976) is de drijvende kracht achter Flower Factor. Al jaren weet deze internationaal gelauwerde floraal designer de pure schoonheid en de emotionele zeggingskracht van bloemen onder de aandacht te brengen bij kwekers, bloemisten, designers, media én de consument. Met Pimdesigned, zijn ontwerpbedrijf in Delft, behoort de erkend meesterbinder tot de absolute top in (floraal) design.

Om zijn passie en gedrevenheid met zoveel mogelijk mensen te kunnen delen, reist Pim de hele wereld over. Hij is dan dagen tot weken druk met het verzorgen van demonstraties, het inspireren van collega’s en studenten, het geven van workshops, het praten met pers en media. Kortom, Pim is een onvermoeibare promotor van de talloze creatieve en unieke mogelijkheden die het bloemenvak biedt.

Nederland heeft hij meermaals weten te overtuigen met grandioze shows, waarin hij op grootse wijze laat zien dat er zoveel méér kan met bloemen en design. Denk alleen al eens aan de fantastische Floral Fashion Shows die hij neerzette in Museum Het Prinsenhof te Delft. Deze wervelende openings-acts voor zijn florale museumexposities zijn bejubeld tot in landen als Zuid-Korea, Japan en Australië toe.

Voor zijn laatste show ontwikkelde hij een uniek concept, waarin mode, bloemsierkunst en gastronomie in elkaar overvloeien. Terwijl modellen zijn florale couturejurken showden, genoot het publiek van fijne hapjes, waarin chef-kok Yuri Verbeek ingrediënten had gebruikt die ook in de jurken verwerkt zaten. ‘Pure vernieuwing, een intense totaalbeleving, nooit eerder vertoond’, zo reageerde de pers unaniem.

Deze bijna on-Nederlandse grandeur waarmee Pim van den Akker zijn projecten aanpakt en gestalte geeft, blijft niet onopgemerkt. Vanuit de internationale modewereld is er blijvende interesse om samen te werken met ‘this creative genius from Delft’ en er zijn inmiddels aanbiedingen aan Pimdesigned om de florale shows ook in andere landen neer te zetten. Een promotor pur sang, die Van den Akker.

“Ik vind het belangrijk om te kunnen delen, om mensen te vertellen en liefst te laten zien wat ons vak inhoudt en hoe wij met schoonheid in product schoonheid in creativiteit realiseren”, zo verklaart Pim het zelf. “Ons vak is zoveel meer dan een arrangement of een boeket maken; bloemisten en designers hebben het talent om de emotie van een product te vangen en te vertalen in sprekend bloemdesign.”

“Flower Factor is voor mij dé manier om in samenwerking met de hele florale handelsketen én met tal van andere creatieve en inspirerende professionals ervoor te zorgen dat floraal design weldra overal top-of-mind-bekendheid heeft. Via dit platform laten we alle factoren die samen de bloemenbranche vormen een inspirerend verhaal vertellen. Over bloemen, planten, emotie, schoonheid en beleving."

Schermafbeelding 2016 09 06 om 09.36.23  Schermafbeelding 2016 09 06 om 09.38.31

Schermafbeelding 2016 08 30 om 11.23.27       Schermafbeelding 2016 08 30 om 16.24.21

 

Schermafbeelding 2016 08 30 om 16.27.55         Schermafbeelding 2016 08 30 om 16.29.56

 

Schermafbeelding 2016 08 30 om 17.07.38        Schermafbeelding 2016 08 30 om 17.09.21

 

Schermafbeelding 2016 08 30 om 17.10.25         Schermafbeelding 2016 08 30 om 17.11.20

 

Schermafbeelding 2016 08 30 om 17.12.27        Schermafbeelding 2016 08 30 om 17.13.24

 

 Schermafbeelding 2016 09 06 om 09.44.01        Schermafbeelding 2016 09 06 om 09.45.27

 

 

 


Schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrief...

en ontvang iedere maand extra (exclusieve) inspiratie in je mailbox!

Niet meer weergeven ×