'In the mood' voor chrysanten

De chrysant is voor velen de herfstbloem bij uitstek. Een mooi moment om deze veelzijdige bloem in de schijnwerpers te zetten.

Het rijke assortiment van kwekerscollectief Zentoo inspireerde Pim van den Akker om een moodboard te creëren waarin hij trends en nieuwe materialen combineert met verschillende chrysanten variëteiten. Pim: “Ik ben altijd om zoek naar spannende structuren, bijzondere materialen en nieuwe toepassingen. Een moodboard vol mooie beelden laat je anders kijken naar producten en mogelijke combinaties. Het zorgt ervoor dat je nieuwe mogelijkheden ontdekt.”

Zentoo herfstinspiratie stof sRGB

Een uit het moodboard afgeleid commercieel herfstbloemwerk met Zentoo's chrysant 'Haydar Yellow', Diplocyclos en rozenbottels van My-Blush

Een moodboard laat je nieuwe mogelijkheden ontdekken

Samen met het Flower Factor team werd het moodboard zo samengesteld dat de chrysanten en materialen die dicht bij elkaar staan uitstekend met elkaar gecombineerd kunnen worden. Pim leidde uit de moodboards een aantal commerciële designs af, die hij graag met bloemisten deelt: “Ik hoop dat het hen inspireert om zelf nieuwe herfstcombinaties met chrysanten te maken. Dat ze de bloem en haar brede inzetbaarheid gaan (her)ontdekken. En hun klanten hiermee verrassen.”

 

570A9577

Nog een voorbeeld van commercieel herfstbloemwerk: Zentoo's 'Flamenca' gecombineerd met strengen van kralen en wilgenkatjes

Deze herfst worden Zentoo's variëteiten 'Bartoli', 'Bontempi', 'Haydar Yellow', 'Grand Salmon' en 'Flamenca' uitgelicht. Toch is de chrysant allerminst een seizoensbloem die zich tot de herfst beperkt. Daarom zal Flower Factor per seizoen een nieuw moodboard presenteren. Zo wordt de chrysant het stralend middelpunt in winterse designs, een frisse verschijning in de lente en laten we haar graag van haar zonnigste kant zien in de zomer.

Bekijk meer design ideeen op basis van het herfstmoodboard!

Meer over Zentoo