Flower Factor campagne 'Meer bloemen en planten in de horeca'

Café’s en restaurants zijn de plekken waar mensen elkaar ontmoeten. In de Groeiplatfora van Royal Flora Holland en Bloemenbureau Holland is ‘Connecting Friends’ één van de kansrijke marktsegmenten waar groei wordt verwacht. Maar die groei moet natuurlijk wel worden ingekopt en daarin spelen bloemisten een belangrijke rol.

Want zeg nou zelf; de bloemen op de tafels van een café of de planten in een restaurant staan er doorgaans niet heel florissant bij. Dat kunnen bloemisten beter! Flower Factor ziet kansen voor bloemisten om de horeca beter aan te kleden met groen dan dat nu gebeurt. Mooie bloemen en planten veraangenamen een bezoek aan de horeca. En de horeca is de plek bij uitstek waar mensen in een ontspannen omgeving het groen kunnen beleven. Flower Factor wil het gebruik van bloemen en planten in de horeca stimuleren door een inspirerende social mediacampagne te starten, gericht op de bloemist.

Bent u als kwekersgroep actief op sociale media en wilt u uw product op een originele manier in de spotlight zetten? Doet u mee aan onze nieuwe online campagne om bloemisten te inspireren de horeca op te fleuren en te vergroenen? Dan creëren wij bijzondere arrangementen met uw product, leggen deze vast in video en/of fotografie en brengen deze via onze sociale mediakanalen onder de aandacht van bloemisten wereldwijd.

Flower Factor in het kort

Flower Factor is een internationaal inspiratie- en educatie platform voor en door bloemisten, opgericht door internationaal vermaard bloemsierkunstenaar Pim van den Akker. Wij zijn gespecialiseerd in het creëren van origineel bloemwerk wat we vastleggen in fotografie en video en ter promotie publiceren op onze websites en sociale media kanalen zoals Facebook (60.000 volgers), YouTube (17.000 abonnees) en Instagram (2700 volgers). Via deze weg creëren we een groot bereik onder bloemisten wereldwijd.

 

Schermafbeelding 2019 02 12 om 07.38.18

#sadflowers #sadplant #Floristscandobetter

We starten de internationale online campagne op Instagram met beelden van treurige tafelarrangementen in diverse horecagelegenheden: verlepte bloemen, plastic plantjes etc. We kennen allemaal de voorbeelden wel. Deze aftrap is zowel een ludieke manier om het onderwerp aan te snijden als een serieuze boodschap aan de bloemist. Met gebruik van de hashtags #sadflower #sadplant en #floristscandobetter maken we bloemisten bewust van de kansen die hier liggen.


VLOG in restaurant

Pim van den Akker maakt een vlog bij een restauranteigenaar die succesvol bloemen en planten in zijn horecagelegenheid toepast en gaat in gesprek over wat bloemen en planten in zijn bedrijf doen als ‘customer experience enhancer’. Daarnaast brengt het gesprek in kaart welke eisen hij/zij stelt aan de bloemen en planten.


Floral design in restaurants

Flower Factor produceert een reeks video’s en foto’s van goede voorbeelden van plantenarrangementen en bloemwerk voor in de horeca. Daarin zouden we graag uw producten voor het voetlicht willen brengen! Gedurende 1 a 2 maanden focussen we binnen onze sociale media op bloemen en planten in de horeca. De herhaling, weliswaar steeds met andere content, is de kracht van de boodschap: Florists can do better!


Productie van content

Om de campagne te kunnen realiseren, organiseren wij een opnamedag op locatie, waarin we diverse soorten bloemwerk én plantenarrangementen gaan laten zien, die door bloemisten kunnen worden aangeboden aan de horeca.
Wij gaan daarvoor naar een externe locatie, waar we mooie film- en fotobeelden kunnen schieten, die een goede sfeer met bloemen en planten binnen de horeca oproepen. We denken daarbij aan:
• Bloemen en planten arrangementen bij entree
• Dineren met bloemen (diverse tafelarrangmenten)
• Decoratie in het restaurant
• Bloemen/planten give-aways, die de gasten bij aankomst ontvangen (denk aan de Franse ApéroFleurs) of na afloop mee mogen nemen
• Etc.

Het is mogelijk om met uw product aan te sluiten bij deze campagne. Afhankelijk van het aantal bedrijven dat hierop inschrijft, gaan we naar één of twee horecagelegenheden. Het bovengenoemde voorstel kan doorgaan bij minstens 5 deelnemers.

Binnen deze campagne bieden wij de volgende opties aan:

1 videotutorial en fotografie van een arrangement voor de horeca: € 1.375
• Creatie van bloemwerk met uw product, vastgelegd in video en fotografie
• Publicatie van de video op onze Internationale én Nederlandstalige Facebookpagina, YouTube-kanaal en website. De video wordt beschikbaar gesteld via crossposten op Facebook en kan worden embed op eigen website en YouTube kanaal
• Fotografie: 1 overzichtsbeeld, 2 detailbeelden die als .jpg bestanden beschikbaar worden gesteld voor online gebruik na publicatie op de kanalen van Flower Factor 

4 arrangementen gefotografeerd op locatie: €1.550
• creatie van 4 bloemwerken/plantenarrangementen, vastgelegd in fotografie
• Publicatie van deze foto’s op onze Internationale én Nederlandstalige Facebookpagina en website.
• Fotografie per arrangement: 1 overzichtsbeeld, 2 detailbeelden (dus: 3 foto’s x 4 arrangementen = 12 foto’s) die als .jpg bestanden beschikbaar worden gesteld voor online gebruik na publicatie op de kanalen van Flower Factor.

2 arrangementen gefotografeerd op locatie: € 850
• creatie van 2 bloemwerken/plantenarrangementen, vastgelegd in fotografie
• Publicatie van deze foto’s onze Internationale én Nederlandstalige Facebookpagina en website.
• Fotografie per arrangement: 1 overzichtsbeeld, 2 detailbeelden (dus: 3 foto’s x 2 arrangementen = 6 foto’s) die als .jpg bestanden beschikbaar worden gesteld voor online gebruik na publicatie op de kanalen van Flower Factor. 

De content die we voor u maken, wordt op onze sociale media en website gepubliceerd. Daarmee realiseert u direct een groot bereik onder bloemisten.

We gaan ervan uit dat het product door u ter beschikking wordt gesteld. Wij zorgen zelf voor bijmaterialen, ondergronden en andere bloemisterij artikelen. Graag sturen we indien gewenst onze algemene voorwaarden zoals we die hanteren voor productie en publicatie van content toe.

Graag horen we of u interesse heeft in dit aanbod. De productie zal in april/mei plaatsvinden. Als u speciale wensen heeft ten aanzien van de briefing voor het arrangement of de setting van de fotografie, horen we dat ook graag.