Freesia biedt kansen voor geurbeleving in bloemenwinkels

Inspiratievideo’s van Flower Factor in samenwerking met geurspecialist Roos Lubbers 

Doorgaans kiezen klanten bloemen uit op kleur en vorm, omdat deze eigenschappen nu eenmaal het meest in het oog springen. Aan de bloemist de schone taak om de misschien wel meest bijzondere eigenschap van bloemen onder de aandacht te brengen: geur. De bloem bij uitstek om geur mee te etaleren is de Freesia. Flower Factor maakte in samenwerking met geurspecialist Roos Lubbers twee video’s voor de Freesiakwekers van Royal Flora Holland met ideeën voor geurbeleving in de bloemenwinkel.

Samen met Roos Lubbers, auteur van De Parfumgids, laat bloemsierkunstenaar Pim van den Akker zien hoe je geur onder de aandacht kunt brengen van klanten. Het zijn eenvoudige tips en ideeën die voor iedere bloemist toepasbaar zijn in de winkel. In een tweede video worden een aantal boeketten met Freesia samengesteld op basis van geur en aromatherapie. De video’s bieden inspiratie en een andere kijk op geur en beleving in de winkel.  

De eerste video met ideeën voor geurpresentaties in de winkel is nu te zien:   

De video met inspiratie voor Freesia geurboeketten wordt 23 september aanstaande gepubliceerd.